Kinsky powstał w Warszawie w styczniu 1992 z inicjatywy czterech studentów filozofii i nauk politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Miesiąc później grupa zadebiutowała na scenie w warszawskim klubie "Fugazi" występując u boku Armii. W marcu w studiu Roberta Brylewskiego "Złota Skała" muzycy nagrali swoje pierwsze cztery utwory po opublikowaniu których Kinsky został okrzyknięty "najbardziej progresywnym zespołem lat dziewięćdziesiątych w naszym kraju".

Latem 1993 Kinsky wziął udział m.in. w festiwalu S'trash'ydło, miał również wystąpić na festiwalu w Jarocinie, ale doszło do zamieszek sprowokowanych przez ochronę i koncert odwołano. Jesienią 1993 roku Kinsky przystąpił do nagrywania debiutanckiej płyty Copula Mundi, która ukazała się w grudniu nakładem niemieckiej wytwórni z oddziałem w Polsce - SPV Poland.

W 1994 Kinsky zagrał na festiwalu w Jarocinie. W styczniu 1995 muzycy dokonali kolejnych nagrań (czterech utworów) w studiu Warszawskiej Akademii Muzycznej. We wrześniu Kinsky wystąpił m.in. na wernisażu malarza Grzegorza Pleszyńskiego w bydgoskiej Wieży Ciśnień, a wiosną następnego roku zawiesił działalność.


W 2015 roku miał miejsce powrót zespołu na scenę. Grupa zagrała ponad 20 koncertów. Kinsky powrócił w zmienionym składzie - Artura Koczergę zastąpił Tomasz Bandyra. Kinsky wystąpił w 2015 roku na Off Festiwalu, na Match&Fuse Festiwalu w Warszawie, odwiedził między innymi Poznań, Łódź, Gdynię, Wrocław, Lublin i Olsztyn. Jesienią 2015 roku ukazała się reedycja płyty "Copula Mundi" (Requiem Records), a razem z nią biograficzny dodatek w postaci książeczki ze zdjęciami i artykułami z lat 90'. W grudniu 2015 roku z propozycją nagrania utworu inspirowanego twórczością Witkacego wystąpiło Narodowe Centrum Kultury. "Inteligencja nie ma być tępiona lecz przeflancowana" to pierwszy nagrany od lat utwór grupy. Utwór znalazł się na stronach NCK i jest wykonywany na koncertach grupy. Zimą 2015/2016 ukazuje się winylowa reedycja (Antena Krzyku) - dwa krążki z materiałem z płyty "Copula Mundi" oraz unikatowe wielokolorowe wydanie samej płyt.


W połowie grudnia 2017 roku drukarnię opuściła kolejna płyta zespołu - "Praeterito Futurum". Nagrana w 1997 roku, w krytycznym dla istnienia zespołu momencie, kiedy ważyły się losy grupy. W studiu "Manta" w Warszawie obok muzyków pojawił się wtedy wieloletni, nieżyjący już, przyjaciel zespołu Jarek Bielenia, to jego autorstwa są w większości partie syntezatorów. Premiera płyty wydanej przez Antenę Krzyku miała miejsce 8 lutego 2018. Impulsem do ponownej działalności koncertowej grupy w 2015 roku stały się właśnie tamte nagrania, które po latach zostały zmiksowane przez KINSKY, a finalną obróbką zajęli się Sokół i Gośka z zespołu Rigor Mortiss.
Do charakterystycznego totalnego brzmienia grupy dodane są elementy skomplikowane strukturalnie oraz rozwiązania metryczne i harmonia inspirowane muzyką współczesną. Pierwszy raz można na płycie usłyszeć też humorystyczne odniesienia do groteski, które w kontekście "metalowego" brzmienia grupy jawią się niezwykle kontrastowo. W trakcie sesji używano eksperymentalnych brzmień zarówno ze źródeł elektronicznych (syntezatory, samplery) jak i klasycznych (celowe uszkodzenia przewodów czy stosowanie mikrofonów niezgodnie z przeznaczeniem. Fortepian preparowany oraz użycie wkrętaków zamiast kostki do gitary osłabia totalny przekaz grupy, która z sobie tylko wiadomych powodów, nadal uprawia eklektyzm. Zdjęcia wykorzystane przez Łukasza Rychlickiego do projektu okładki zespół wykonał w Monastyrze Rylskim w Bułgarii (freski) oraz w Sienie (głowa św. Katarzyny). Płyta ukazała się również w wersji winylowej. 23 marca 2016 roku po długiej walce z chorobą zmarł przyjaciel zespołu - Jarek Bielenia. Wspierał grupę od początku istnienia, współtworzył płytę "Praeterito Futurum".

Kontakt

Tomasz "Toni" Lewandowski - 603 190 189